Pellet mill & super conditioner

مونتاژ پرس پلت گیربکسی و سوپرکاندیشنر

مونتاژ پرس پلت گیربکسی و سوپرکاندیشنر


پرس پلت گیربکسی

با ظرفیت 500 کیلوگرم تا 20 تن در ساعت

دستگاه پرس پلت در واقع دستگاهی است که خوراک طیور و دام و آبزیان را تولید می کند. این دستگاه غذای آسیاب شده را با مواد افزودنی و چربی و پروتئین را پلت می کند و در اثر فشار و رطوبت و بخار به خوراک پلت شده در می آورد.

مزایای استفاده از دستگاه پرس پلت در خوراک دام و طیور و آبزیان

با بکار گیری دستگاه های تولید خوراک دام و طیور در فرایند خوراک دهی این موجودات مزیت های زیادی به دامپروران و مرغداران خواهد رسید که عبارتند از :

  •  همگون نمودن و یکنواخت و یکسان نمودن خوراک موجودات زنده به صورت یک دانه مغذی به شکل کامل
  • بیشتر شدن قابلیت هضم خوراک و مواد مغذی به خاطر عملیات پخت و فراوری نمودن مواد غذایی توسط بخار با دمای حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد
  • جلوگیری از انتخاب نمودن یک مدل خوراک دان در بین جیره غذایی به وسیله مرغ
  • بهبود یافتن ضریب تبدیل خوراک و بالا رفتن راندمان و بهره وری تولید در زمان کوتاه تر و کمتر
  • یکسان سازی و یکنواختی میزان رشد در گله دام و طیور (متعادل کردن انرژی و مقدار پروتئین موجود در جیره غذایی)
  • حمل ساده و انتقال بسیار آسان خوراک مورد نیاز دام وطیور
  • کم کردن میزان هدر روی و کاهش یافتن پرت خوراک دام و طیور در زمان انتقال و جابجایی و همچنین در موقع استفاده
  • کشته شدن میکروب ها و عوامل بیماری زا در مواد خوراکی اولیه و از بین بردن قارچها در اثر عبور از قسمت کاندیشنر (Conditioner) دستگاه پلت ساز
  • کمتر شدن زمان دوره پرورش دام و طیور به خاطر بالا رفتن کیفیت مواد غذایی و افزایش میزان یکنواختی خوراک دام و طیور 
کاندیشینر

کاندیشنینگ به نوعی عملیات پخت اطلاق می شود که در طی آن مواد پودری پس از دریافت افزودنی های لازم و مخلوط شدن در میکسر، تحت دمای بالا و با اضافه شدن آب و بخار به آن ها، پخته شده و آماده ورود به اکسترودر و پلت میل می گردند.
دلیل انجام این کار، توانایی کم بسیاری از حیوانات در هضم نشاسته است، در حالی که آن ها می توانند نشاسته پخته شده را تا حد زیادی به راحتی هضم کنند. این رسیدگی و پخت مناسب مواد با افزایش درصد ژلاتینه شدن نشاسته تحت عمل هیدرو ترمال به دست می آید. این فرایند حرارتی با تغییر ساختار پروتئین، منجر به افزایش قابلیت هضم خوراک می شود.
در فرایندهای اکستروژن و یا تولید دان پلت، آماده سازی بهینه مواد خام قبل از ورود به دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. این آماده سازی که در دستگاه هایی به نام کاندیشنر صورت می پذیرد، تأثیری مستقیم، حداقل تا 20 درصد در کیفیت نهایی محصول و استفاده موثر از تجهیزات دارد.